Nejpokročilejší realitní systém v ČR

M&M holding

Exkluzivně pro M&M holding jsme vytvořili systém, který denně užívá přes 3 000 lidí a tvoří srdce i mozek firmy. Vyvíjíme jej už 12 let a týden co týden doručujeme nové funkce a vylepšení.

Začali jsme v roce 2008 – přechodem z „krabice“ na vlastní systém

V roce 2008 využívala začínající společnost M&M reality „krabicový“ software pro realitní kanceláře stejně jako většina její tehdejší konkurence. Ten se poměrně rychle stal překážkou v obrovském tempu růstu společnosti, což vedlo k rozhodnutí managementu nastartovat vývoj vlastního software – IS STORMM.

Během 4 měsíců jsme vyvinuli základ informačního systému kategorie ERP/CRM. Z počátku řešil základní specifika realitního byznysu jako inzerce nabídek a kombinování s poptávkou. Hned na to jsme ale začali přidávat nové funkce - MLM výpočet provizí, napojení na realitní servery, generování vlastního webu s nabídkou 10 000 nemovitostí. V intenzivním vývoji pokračujeme i dnes.

M&M holding

M&M holding je významná česká realitní skupina s provizním obratem přes 1 miliardu korun. Poskytuje portfolio dobře propojených produktů a služeb spojených s nemovitostmi a bydlením. Od zprostředkování prodeje nemovitostí, přes jejich financování a pojištění, realitní investiční fondy a správu nemovitostí až po rekonstrukce a výstavbu bytů a bytových domů.

Co k zakázce řekl klient?

Systém jsme navrhli tak, aby ...

1. Všechno bylo na jednom místě – reality, hypotéky i pojištění
Makléřům a poradcům pomáhá ve všech činnostech 1 software. Jednotné webové prostředí a mobilní aplikace umožňují pracovat kdekoliv v terénu 24 hodin denně.

2. 2Se přizpůsobí reálnému fungování firmy, ne obráceně
Do systému přenášíme všechny specifické procesy firmy, postupně doslova kopírujeme firmu do formulářů a tlačítek. Díky tomu získává zakázkový software skutečnou hodnotu.

3. Kvalitně komunikoval s okolím
Online propojení s inzertními, ekonomickými a dalšími systémy je v IS STORMM na velmi vysoké úrovni, data se přenáší většinou v řádu desítek sekund.

4. Automatizoval a zjednodušoval práci
Začali jsme se stovkou aktivních uživatelů, dnes jich jsou tisíce. Co se jednou zadá, to příště předvyplníme. Co jde získat z venku, to se automaticky stáhne – dnes třeba data z ARESu nebo z Katastru nemovitostí.

5. Byl příjemný pro lidi
No upřímně, ze začátku to bylo hlavně o funkčnosti. A nechtít po lidech zbytečnosti, jen proto, abychom si zjednodušili práci. Zároveň jsme ale sbírali požadavky uživatelů a průběžně jim věci ladili. Již od počátku jsem se zaměřili na vysokou rychlost a dostupnost systému.

6. Rostl s firmou
Již 12 let dodáváme každý týden nové funkce. Většina změn v procesech firmy je tak od začátku podporována přímo v IS. To vše díky schopným programátorům a manažerskému řízením priorit „podle nejvyšší hodnoty“.

Zajímavost: Webové stránky se podařilo již v roce 2013 vyladit pro internetové vyhledávače tak, že generovaly stotisícovou návštěvnost „zdarma“.

Dodané služby

  • Projektové řízení 15%
  • UX/UI design 5%
  • Vývoj back-end 60%
  • Vývoj front-end 10%
  • QA / testování 10%

Technologie

Symfony
Maria DB
Vue.js
Docker
Jira
Doctrine

Výsledkem je, že ...

  • M&M má dedikovaný vývojový tým - SW architekta, backend a frontend vývojáře, produktové a UX specialisty
  • Každý týden doručujeme nová vylepšení, větší moduly jako Generování nabídkových listů většinou do 3 měsíců od zadání
  • Klient přesně ví, jaký je stav věcí
  • 95% požadavků dodáváme ve slíbeném termínu (akceptováno klientem)
  • Díky dlouhodobé spolupráci naši produkťáci znají velmi dobře kontext klienta a nepotřebují vyčerpávající analýzy

Vyjádření klienta

Je pro mě důležité, aby všechny systémy fungovaly a abych mohl pravidelně naší obchodní síti dodávat nové funkce, které nám pomohou s akvizicí nebo zrychlí zpracování zakázek. Ve spolupráci s Digital Solutions se nám toto daří, považujeme je proto za strategického partnera.

Zdeněk Václavek
Zdeněk Václavek
generální ředitel, M&M holding