Převzetí vývoje B2B e-shopu

MEKR´S, s.r.o.

Společnost MEKR´S s.r.o. provozuje e-shop se spojovacím materiálem - šrouby, hmoždinky apod. Oslovila nás kvůli velké nespokojenosti s tehdejším dodavatelem. Během 2 měsíců jsme kompletně přebrali správu a provoz celého řešení, e-shop funguje na novém hardwaru výrazně rychleji, zákazníci objednávají a klient je spokojen.

Zákazník řešil problém s nespolehlivým dodavatelem

Každou chvíli se něco rozbilo, takže z e-shopu nebylo možné objednávat. Dodavatel nebyl schopen chyby přiznat, dostatečně analyzovat, rychle opravovat a komunikace byla velmi obtížná. Navíc e-shop nebyl použitelný na mobilních zařízeních, což je v dnešní době obrovský hendikep a ztráta, obzvlášť pro jeho uživatele, kterými jsou převážně obchodníci, kteří jsou většinu času v terénu.

Prostě e-shop moc nefungoval.

Přitom o produkty nabízené v e-shopu je obrovský zájem. Zejména v dopoledních hodinách chodí stovky objednávek po tisících kusech spojovacího materiálu. Každý výpadek e-shopu je pak pro firmu obrovskou ztrátou.

Cíl byl tedy jasný: převzít správu e-shopového řešení, stabilizovat ho, analyzovat a opravit kritické chyby, udržet ho v chodu za každou cenu a do budoucna zajistit stabilní, kontinuální vývoj nových funkcionalit, kterých měl v plánu zákazník hned několik.

MEKR´S, s.r.o.

Společnost MEKR'S je ryze česká obchodní společnost s tradicí od roku 1994.

Nabízí široký sortiment spojovacího materiálu či kotevní techniky. V oblasti spojovacího materiálu má skladem více než 60 000 položek, které dodává do druhého dne.

Disponuje velkoobchodním skladem v Úpici, má vlastní síť prodejců a jejich služeb využívají významní čeští i zahraniční klienti podnikající ve strojírenství, elektrotechnice, hutnictví či automobilovém průmyslu.

Převzetí řešení na stávající technologii

Původní řešení běželo na technologii Drupal. My obvykle preferujeme jiná řešení, proto jsme na začátku stáli před zásadním rozhodnutím:

  1. Napíšeme vše od píky a existující databázi použijeme pouze jako zdroj dat?
  2. Nebo se napojíme na Drupal a pokusíme se využít jeho data, procesy a způsob práce?

Zvolili jsme řešení číslo 2 a dobře jsme udělali. Převzetí systému do správy se přes značné komplikace v podobě různých technologických řešení a velkého množství nekvalitního, nepřehledného a často nefunkčního legacy kódu předchozích vývojářů podařilo na jedničku.

E-shop funguje na novém hardwaru výrazně rychleji, zákazníci objednávají a náš klient je spokojen. Nad e-shopem nyní běží neustálý monitoring, který nám umožňuje včas předcházet možným problémům a jsme schopni ihned řešit případné krizové situace.

B2B řešení je napojeno na informační systém K2 a s tím souvisel velký technický dluh předchozího řešení. Synchronizace e-shopu dříve trvala v různých částech systému i několik hodin, což bylo při neustálých změnách množství, cen, aktualizaci měn neudržitelné. Provedli jsme poměrně rozsáhlý refaktoring všech importních procesů jako například synchronizace cen a skladových zásob přímo z MSSQL databáze díky těmto úpravám jsou dané úlohy otázkou jen několika minut.


Technologie

Symfony
Maria DB
Docker
Jira
Git
Drupal
Mekrs redesign 1

A jak to dopadlo?

Během 2 měsíců jsme kompletně přebrali správu a provoz celého řešení. Web jsme převedli na profesionální hosting a vlastní hardware, celou akci připravili a po zhruba hodinové nedostupnosti během přepínání DNS záznamů a synchronizace databáze vše bez problémů běželo už plně od nás.

Ukázalo se, že když řešení funguje a je spolehlivé, náš klient nemá problém investovat do rozvoje projektu, protože v tom vidí smysl.

Díky tomu následoval kompletní redesign e-shopu a v plánu jsou i další vylepšení.

Se zákazníkem jsme se také naučili efektivně komunikovat požadavky a úkoly pomocí online systému Milanote (milanote.com), ve kterém dnes paralelně komunikují oba vývojové týmy, které se na vývoji e-shopu podílí. Vzhledem ke složitosti projektu a počtu zapojených lidí bylo totiž třeba postupovat systematicky, k čemuž jsou pouhé e-maily naprosto nedostatečné.